dinsdag 2 juli 2013

Wat dekt een inboedelverzekering?

Een inboedelverzekering dekt de schade aan materiele bezittingen in huis die niet 'aard- en nagelvast' zitten. Een inboedelverzekering is geen verplichting, maar is wel erg aan te raden. Als je brandt of wateroverlast krijgt kun je niet meer je inboedel opkopen, of er wordt ingebroken, dan heb je tenminste iets waar je op terug kunt vallen.

Onder de dekking van een inboedelverzekering vallen: brandschade, waterschade, schade door blikseminslag, ontploffing, inbraak, gewelddadige beroving, storm, schroeien en smelten. Schade door gevolg van opzet, grove eigen schuld of achterstallig onderhoud is niet gedekt.

De inboedelverzekering kent, net als de opstalverzekering, twee dekkingsvarianten: de extra uitgebreide dekking en de ruimere allriskdekking. Laatstgenoemde variant dekt schade als gevolg van 'elk plotseling van buiten komend onheil'. Extra uitgebreid dekt alleen voorvallen die expliciet in de polisvoorwaarden staan vermeld.

1 opmerking:

  1. Heel fijn deze informatie. Ik vind het met verzekeringen altijd zo moeilijk om de polis te begrijpen. Gelukkig heb ik laatst een goed adviesbureau gesproken. Hierdoor begrijp ik veel meer van verzekeringen. Fijn dat ik ook alles onder een dak heb! Ook dat levert weer voordeel op. Ik heb zelf een ruimere allriskdekking, fijn om deze zekerheid te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen